Evenementen

EHBO’ ers tijdens evenementen

Organiseert u in de omgeving van Breskens (gemeente Sluis) een activiteit of verplicht, en wilt u dat hierbij EHBO’ ers aanwezig zijn, of eist de gemeente dat er EHBO’ ers aanwezig zijn ? Dan neemt onze vereniging dit deel van de organisatie graag van u over.
Veel van onze EHBO’ ers hebben veel ervaring met allerlei soorten kleine en grote evenementen. Ook zijn bijna al onze EHBO’ ers op de hoogte hoe ze dienen te handelen bij Alcohol en Drugs ongevallen.

Geen enkel evenement is hetzelfde, bij het ene evenement zal de inzet van 2 EHBO’ ers voldoende zijn, terwijl bij een ander inzet een veel grotere groep EHBO’ ers nodig is. Wanneer de omvang van het evenement dit noodzakelijk maakt, dan kunnen er meerdere EHBO’ ers in worden gezet. Hiervoor werken we ook samen met andere EHBO verenigingen uit de buurt.

Ook de inzet van het materiaal is afhankelijk van het soort evenement. Uiteraard zijn de EHBO’ ers gekleed in de herkenbare EHBO kleding en zijn er diverse EHBO tassen aanwezig, ¬†afhankelijk van het evenement kan dit worden uitgebreid met dekens, brancards, portofoons, AED, en ander specifiek materieel voor dat evenement.

Onze vrijwilligers
Onze EHBO’ ers beschikken allemaal over een geldig EHBO diploma en hebben zich als vrijwilliger voor evenementen opgegeven. Zij zijn graag aanwezig bij uw evenement om hun kennis en ervaring zo nodig in praktijk te brengen.
Onze vrijwilligers staan hun uren gratis af, ze krijgen hiervoor van ons geen vergoeding, indien van toepassing krijgen ze alleen de daadwerkelijk gemaakte kosten vergoed. Wel moeten we regelmatig nieuwe materialen aanschaffen, onder andere verbandmateriaal, maar ook kleding en EHBO tassen e.d. moeten na verloop van tijd vervangen worden. Ook moeten de hulpverleners regelmatig oefenen. Dit alles kost geld, vandaar dat we een relatief kleine vergoeding vragen voor onze inzet.
De hoogte van deze vergoeding is afhankelijk van het evenement, het aantal in te zetten EHBO’ ers en het in te zetten materiaal.
Het is altijd mogelijk om vooraf een offerte aan te vragen, zodat u weet wat de kosten zullen zijn. Binnenkort komt er bij de downloads een aanvraagformulier te staan voor EHBO’ ers tijdens evenementen. Na ontvangst hiervan laten wij u weten hoe hoog de kosten zullen zijn, en of we aan uw aanvraag kunnen voldoen.

Wat verwachten we van u als organisator
– Met het oog op onze voorbereiding en planning vragen we u om de aanvraag minimaal 6 weken voor aanvang van het evenement bij ons in te dienen, hoe eerder hoe groter de kans is dat we aan de aanvraag kunnen voldoen.
– Minimale inzet is 2 EHBO’ ers, in overleg bekijken we of bij uw evenement meer EHBO’ ers nodig zijn.
-Er wordt verwacht dat u voor eten en drinken voor onze vrijwilligers zorgt.
-Er dient een ruimte te zijn waar we een eventueel slachtoffer kunnen behandelen, Wij richten deze EHBO post in met de benodigde EHBO materialen en zorgen dat de EHBO post ook herkenbaar is door een vlag of spandoek. Indien mogelijk willen we graag een tafel en een paar stoelen in deze ruimte.
– Onze hulpverlenners kunnen geen slachtoffer naar een huisarts of ziekenhuis vervoeren, aangezien er dan geen EHBO’ ers meer aanwezig zijn bij uw evenement.
– Wij willen graag een parkeerplaats voor 1 auto dicht bij de EHBO post om de materialen makkelijk in en uit te kunnen laden.
– Bij betaald parkeren zullen de parkeerkosten bij u in rekening worden gebracht.

Wanneer u gebruik wilt maken van onze EHBO’ ers, dan kunt u een mail sturen naar info@ehbobreskens.nl

Ook zijn wij nog op zoek naar EHBO’ ers of verpleegkundigen, die het leuk vinden om ons te helpen bij de diverse evenementen. Wanneer u hier interesse in heeft, dan kunt u ook contact met ons opnemen per mail (info@ehbobreskens.nl) of telefonisch (06-54300693). Dit is ook mogelijk wanneer u tijdelijk bij ons in de gemeente bent, bijvoorbeeld tijdens vakantie.